Social Icons

twitterfacebook

Monday, February 9, 2015

Education & Career Fair 2015 - Panel 'Oh My Career!'

Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat alumni semua. :)

Hari ini MBA ingin berkongsi serba sedikit tentang panel 'Oh My Career' semasa program Education & Career Fair pada Sabtu nanti. Seperti yang sahabat Alumni semua telah maklum, terdapat 7 orang panel daripada pelbagai kerjaya yang akan berkongsi pengalaman dengan adik-adik kita nanti.



Panel pertama 'Oh My Career' ialah Ahmad Zulkamal bin Mohd Ziyadi dari batch 07/08. Beliau dari bidang kerjaya Pembinaan dan Seni Bina. Beliau telah menamatkan pengajian di Universiti Teknologi Mara dalam bidang Architecture. Beliau pernah bekerja di Tunas Selatan Construction SDN BHD sebagai Assitant Design Coordinator. Sekarang, beliau sedang melanjutkan pengajian peringkat Master di UiTM.



Panel kedua 'Oh My Career' ialah dalam bidang Kejuruteraan iaitu Hairi bin Ahmad juga dari batch 07/08. Selepas matrikulasi, beliau menyambung pengajian di peringkat ijazah sarjana muda di Universiti Teknologi Malaysia dalam jurusan 'Geomatic Engineering'. Pernah bekerja di Schlumberger pada tahun 2012 hingga 2014 sebagai Seismic Engineer. Sekarang beliau merupakan seorang perunding kewangan Prudential BSN Takaful.



Panel ketiga 'Oh My Career' ialah dari batch 08/09. Nama beliau ialah Fitri Norshakila binti Muhamad. Menyambung pengajian dalam bidang pendidikan di University of Surrey pada tahun 2009 hingga 2012. Pada tahun 2012 hingga 2013 beliau menyambung pengajian dengan mengambil sijil pascasiswazah dalam bidang pendidikan di St. Mary's University College London. Sekarang beliau merupakan seorang pensyarah Fizik di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang.

Panel keempat 'Oh My Career' ialah seorang Jurutera. Juga dari batch 08/09 iaitu Mohd Shahrul Nizam bin Ishak. Pada tahun 2009 hingga 2013 beliau menyambung pengajian dalam bidang Software Engineering di Universiti Teknologi Malaysia. Sekarang beliau bekerja di Intel Microelectronics, Penang sebagai Software Platform Application Engineer.

Panel kelima 'Oh My Career' ialah dari batch 07/08 iaitu Fadhil bin  Mohamad Affendi. Beliau menyambung pengajian di UiTM Shah Alam pada tahun 2008 hinga 2011 dalam jurusan Pengurusan Perniagaan (Pemasaran). Sekarang beliau merupakan seorang Ahli Perniagaan.



Panel keenam 'Oh My Career' ialah dadri bidang Perubatan, iaitu Wan Izzah Hafizha binti Wan Othman dari batch 08/09. Mengambil bidang  Perubatan di Management & Science University (MSU). Sekarang beliau sedang menunggu posting sebagai Houseman.



Panel terakhir 'Oh My Career' juga dari bidang perubatan. Beliau baru sahaja menamatkan pengajian pada tahun 2014. Dari batch 07/09, Siti Noorhidayatul Jannah binti Abdul Malik. Merupakan bekas pelajar Universiti Malaya dalam bidang Peruatan (MBBS). Sekarang beliau bekerja sebagai Pegawai Perubatan (siswazah) gred UD 41.

Semoga perkongsian dari 7 orang panel 'Oh My Career' ini dapat memberi gambaran kepada adik-adik kita untuk memilih bidang kerjaya pada masa hadapan.


"Menuju Alumni Berprestij"

2 comments:

shafihan 02/03 said...

Well done team. This is the moment of sharing every knowledge and experiences for everybody, the spirit of being a good person/brother/sister/community is when you leave with something priceless that will be remember as a dream and glory for everyone. Hope the event will be going smoothly and success as per planned.

Unknown said...

tahniah...moga terus bersama mengorak langkah menuju kegemilangan...