Social Icons

twitterfacebook

Friday, February 1, 2019

10 Tahun Alumni KMPk & Tabung Kebajikan





Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera. 


Pertama sekali saya ingin mengucapkan syukur alhamdulillah kerana NGO Alumni KMPk ini telah sampai tahun yang ke-10 penubuhannya secara rasmi berdaftar dengan ROS. Berdaftar sejak 2009 oleh geng Encik PianMastura MansorSabun Debu Suhaimi Salleh dan ramai lagi alumni-alumni yang memulakan perjuangan persatuan ini. 




Keduanya saya ingin berterima kasih kepada semua alumni terutama barisan Majlis Tertinggi, AJK Sambutan 10 Tahun Alumni KMPk dan juga pihak pengurusan KMPk terutamanya pihak HEP Sufian Sauri dan Aris Hanafi yang telah bertungkus-lumus menjalankan program sambutan ulang tahun kita yang ke-10 baru-baru ini.





Ini merupakan satu tapak yang kukuh untuk kita bersama-sama merencana agenda persatuan untuk pergi lebih jauh dan membuka ruang dan peluang yang baru untuk menabur bakti.


Antara agenda NGO Alumni KMPk juga termasuklah untuk membantu pelajar semasa dan alumni terus maju dalam akademik dan kerjaya. Selain daripada aktiviti motivasi, perkongsian pengalaman dan memberi panduan hala tuju masa depan, salah satu cara untuk membantu adalah dengan menjaga sedikit kebajikan mereka terutama bagi yang amat memerlukan.




Maka, kami mengambil langkah pertama dengan melancarkan 'Tabung Kebajikan Pelajar & Alumni' serta mengadakan kutipan pertama semasa program hi-tea sempena sambutan 10 tahun yang baru berlalu.


Alhamdulillah, sebanyak RM219.60 berjaya dikumpulkan pada hari tersebut. Tabung ini bertujuan untuk membantu pelajar dan alumni yang memerlukan disamping sebagai dana tambahan untuk penganjuran aktiviti-aktiviti alumni yang berkaitan.


InsyaAllah, dalam masa terdekat kami akan mewujudkan akaun khas untuk semua alumni yang ingin terus menyumbang.


Saya mengharapkan kerjasama oleh semua bekas pelajar KMPk untuk menjayakan agenda kebajikan ini. Semoga usaha ini menjadi salah satu langkah penting dalam membawa persatuan ini ke tahap yang lebih tinggi.


"Bersama Menabur Bakti"


Muhammad Hilmi Bin Ismail
Presiden NGO Alumni KMPk



No comments: