Social Icons

twitterfacebook

Monday, January 28, 2019

Sambutan 10 Tahun Persatuan Alumni Kolej Matrikulasi Perak (KMPk) Meriah


GOPENG, 26 JAN – Persatuan Alumni Kolej Matrikulasi Perak telah mengadakan sebuah program Sambutan 10 Tahun Alumni bagi meraikan ulang tahun ke-10 penubuhan Persatuan Alumni Kolej Matrikulasi Perak. Dalam program yang diadakan pada hari Jumaat dan Sabtu itu, beberapa aktiviti telah disusun seperti Get to Know, Hi-Tea dan juga forum bersama ikon-ikon persatuan ini.


Majlis minum petang (Hi-Tea) yang diadakan pada Sabtu petang telah dirasmikan oleh Dr. Shah Jahan Bin Assanakurtty, Ketua Penolong Pengarah Kanan Sektor Akademik Bahagian Matrikulasi Kementerian Pendidikan Malaysia (BMKPM). Seramai 200 orang alumni telah pun hadir dalam majlis kali ini disamping 15 orang tetamu kehormat termasuklah mantan – mantan pengarah Kolej Matrikulasi Perak.




Dalam majlis ini, empat orang alumni telah dinobatkan sebagai ikon bagi persatuan ini iaitu Dr. Muhd Al-Aarifin Bin Ismail, Pensyarah Perubatan Universiti Sains Malaysia (USM) sebagai Ikon Akademik. Puan Nur Mastura Binti Mansor, Ketu Divisyen Career Cube sebagai Ikon Kerjaya. Encik Ahmad Izzhar Bin Ahmad Nazri, Personaliti Televisyen sebagai Ikon Sosial. Seterusnya, Encik Muhammad Hilmi Bin Ismail, Pengurus Brainy Bones Studio, dan juga Presiden NGO Alumni KMPk sebagai Ikon Kepimpinan.


Dr. Shah Jahan dalam ucapannya berharap agar lebih ramai lagi ikon yang dapat dilahirkan pada masa hadapan dan menyeru para ikon agar dapat meluangkan masa untuk turun memenuhi jemputan di kolej ini bagi memberi semangat dan motivasi yang berterusan kepada para pelajar.




Pengarah kolej, Encik Shashim Shah Bin Harun yang menyokong penuh penglibatan alumni dalam aktiviti aktiviti kolej berkata beliau akan sedaya-upaya membantu persatuan ini dalam memastikan pelajar kolej mendaftar sebagai ahli persatuan. Beliau sangat berharap agar persatuan ini dapat meluaskan lagi jaringan sosial bagi membolehkan lebih ramai alumni daripada pelbagai bidang dan cabang kerjaya dapat diketengahkan.




Sambutan 10 Tahun Alumni ini telah berlansung dengan meriah dan jayanya dengan bantuan 80 orang ahli jawatankuasa program. Mereka telah berkampung di kolej sejak hari Selasa pada minggu tersebut. Persatuan Alumni Kolej Matrikulasi Perak mengucapkan jutaan terima kasih pada semua ahli jawatankuasa atas kegigihan dan sumbangan sepanjang program berjalan.



No comments: